di awan biru

July 24, 2009 § 5 Comments

*senyum sendiri*

kita suka tengok dia, especially lately. nampak ada perubahan.
dulu masa kita kecik-kecik lagi dah biasa dengar lagu dia kat radio dan tv.
ye lah, sape tak kenal dia kan. bukan takat malaya. rasanya dia ada ramai peminat-peminat jugak kat negara2 jiran.

rumah kita skrg kat atas rumah anak dia. berjiran lah orang kata. kadang2 kita terserempak jgk jiran kita tu tapi tak pernah sapa. kita pemalu sikit. *ehem*

pernah dulu anak dia tu singgah kat kedai kita. tapi dia tak perasan kita ni jiran dia kot.
kita tak femes. lagipun, kita ni kan pemalu. *ehem*

semalam, kita jaga kedai macam biasa. pagi.
kita dok mengemas macam biasa.
almaklum le, kuli sdn bhd. 🙂
pastu ada sorang wanita datang, nak beli suratkhabar. pregnant, agak dah sarat jugak.
kita senyum macam biasa.
tetiba…ada sorang lelaki menyusul. dari ekor mata kita tahu itu “dia”. casual, jeans biru dan t-shirt putih.
kita berdebar. tapi kita control. kita senyum macam biasa.

kita tak pandang dia directly. kita kan pemalu! *ehem*
rupanya wanita tu isteri dia. si isteri bagi duit bayar newspaper.
“terima kasih”..tu je yang kita mampu cakap.

kita pemalu, rupanya.

dia & isteri berlalu pergi. kita senyum sorang-sorang.
dia masih hensem, kita kata dalam hati.

kita suka.

arini kita tunggu jugak, kalau-kalau dia nak singgah beli newspaper lagi.
tapi..taraaakk…

tapi takpe. kita masih happy.
kita rasa macam di awan biru.
*senyum sendiri*

“berbaloi-baloi….”

dia
(sumber gambar : goooogle
)

Advertisements

§ 5 Responses to di awan biru

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading di awan biru at it is TheVeryEry.

meta

%d bloggers like this: